tjadeinjicin.reismee.nl

Dag 14

Het was weer 6 uur 's morgens en de wekker liep af. Naar te hebben gewassen en te hebben gegeten zijn we weer richten het bedrijf gegaan. Het lopen was weer lastig want er lag nu nog weer meer sneeuw. Vandaag mocht ik in het bedrijf gaan meten, producten die klaar waren koest ik na meten om te kijken of alles klopte en om het uur moest ik dan weer langs de machines om daar weer een paar producten weg te pakken om die weer na te meten. Sommige producten hadden een tolerantie op hun tolerantie als sommige maten niet kloptenen mocht het wel gewoon, dat was hel vreemd maar goed hun hebben er verstand van. als ik even niks te doen had moest ik weer het zelfde werk doen als gisteren stukjes kunststof uit producten ponsen dit was weer saai werk. In de pauze kwam hendry naar me toe om te zeggen dat ik ander werk had. Dit werk was stukken mooier en begint op het wat meer denk werk te lijken. Het werk was achter een cnc spuitgietmachine. We moesten steeds op de start knap drukken en werd er vloeibaar kunststof tegen en mal aan gespoten deze moest 50 seconden afkoelen en dan kwam de mal weer uit elkaar. Als de machine weer in zijn begin positie was konden we de deur open doen en konden we met een ratel een deel uit het product draaien. Het product was een dop met schroefdraad, naar deze gecontroleerd te hebben kon het product in een doos doen. Naar de mal die we uit het product hadden gedraaid weer op zijn plek te hebben gezet en de deur weer dicht te hebben gedaan kon het proces weer over nieuw beginnen. Dit moesten ik en hendry om het uur wisselen, en ik moest nog wel gewoon om het uur de producten opmeten wat ik vanmorgen ook moest doen. Toen het 1 uur was gingen we weer eten in de kantine. We hadden soep vooraf en daarna hadden we boontjes met aardappels en een stukje ei en het smaakte weer goed. Toen we ons eten op hadden moesten we snel naar ons appartement om ons om te kleden wand we moesten om kwart over 2 in school wezen om een presentatie te houden in het Egels en Duits over statskanaal en onze school. Naar even te hebben keken of ik nog mail had ben ik me gaan omkleden en even later zijn we vertrokken richting school. Aanmaal op school gekomen moesten we eerst even wachten tot er een leraar aan kwam. Toen dat er eindelijk de Duits lerares er aan kwam, heeft ze ons eerst een paar dingen uitgelegd over wat er allemaal te doen is in jicin als het lente word feesten en zo. Toen dat ze klaar was gingen we naar het lokaal waar we moesten presenteren eerst in het Duits. Het Duits was vrij lastig wand die taal spreken we minder en de meest woorden ken je niet maar naar heel wat geklungel hebben we het gered. Er waren niet zo veel vragen en de Duits lerares heeft het meest gepraat maar desondanks hebben we toch een half uur vol gekregen. Wat ze heel graag wou weten of er ook een molen in de buurt was dat was dan wel weer echt typisch maar ja. Tegen 3 uur kregen we de Engelse groep deze leerlingen was veel mooier om een presentatie aan te geven dan de Duitse groep. Het omzetten van Duits naar egels blijk nog knap lastig te zijn de eerste paar woorden waren meer Duits dan egels, naar even was dat ook weer verholpen en ging het volop Engels wat en veel makelijker taal is om te spreken dan Duits. Hier waren ze ook veel meer geïnteresseerd en stelden ze ook veel meer vragen van waar wij woonden en hou oud we waren en hoe het zat met de druks in ons land en wat e gemiddelde Nederlander verdiende en nog veel meer. Dit duurde bijna 3 kwartier zonder enige problemen. Op het laats kregen we nog een cadeautje, van de Duitse groep 2 flessen bier en van de Engelse groep en typische Tsjechische lekkernij dit werd gegeven van het enige meisje op de techniek afdeling en het was nog een mooi meisje ook nog. Een maal klaar en weer in ons appartement te zitten zijn we nog even gaan laptoppen maar tegen kwart over 5 zijn we weer vertrokken richting de internaat om te eten. Dit keer hadden we een soort penne met een sausje en wat rund vlees en een toetje na en het was weer lekker. Toen we het op hadden moesten we nog even bij de lidl lang om brood op te halen wand dat was op. Een maal klaar bij de lidl gingen we weer richting het appartement en daar heb ik dit verhaal getypt. Vanavond ga ik weer vroeg na bed wand morgen weer vroeg opstaan.

Welterusten

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!