tjadeinjicin.reismee.nl

Dag 107/109

Vrijdag moesten we op het bedrijf eerst martin even helpen. De rest van de dag hebben we een beetje programma's geschreven en een beetje kijken wat ze hier nu allemaal aan het maken waren. Toen we weer in ons appartement waren gingen we nog een kijken of we mail hadden. Tegen half 3 toen we naar buiten keken kwam er een wolk aan rollen niet te zuinig (filmpje staat op de site) het begon opeens zo hard waaien en te regen dat de kozijnen het niet meer konden houd. Het water liep gewoon bij het kit langs naar binnen en hendry en ik moesten dan ook met handdoeken heen en weer lopen om alles een beetje droog te houden. Vijftien minuten later begon het ook nog eens heel hard te hagelen en viel het stroom uit een uur daarna begon het weer wat droger te worden en ben ik me tas gaan inpakken voor een weekendje kanoën. Toen we net weg wouden sprong het stroom ook weer en heb ik nog even snel me mobiel aan de oplader kunnen leggen.

Toen de mensen er waren met wie we zouden gaan kanoën zijn me naar beneden gegaan. Tana en Elena stonden er ook om ons uit te zwaaien. De groep bestond uit een 8 mensen en 2 honden. Een jongen en zijn vriendin en een andere jongen en een meisje en een man en vrouw. Deze man en vrouw kenden we al omdat die man ons heft geleerd programmeren op school. Wij gingen zij het meisje in de auto en reden achter de stoet aan. Toen we naar 2 uur rijden er eindelijk waren (en plaatsje vlak bij Praag) hebben we de auto geparkeerd om een grasveld vlak bij een revier. Gelukkig kon een van die wichter Engels en zijn was ook onze tolk voor de rest van de dagen. Naar dat wel onze tent op hadden, waar hendry en ik samen in moesten pitten zijn we naar een pizzeria gegaan om te eten. daar hebben ze echt heerlijke pizza's en groot. Naar het eten zijn we terug gegaan naar de tent omdat het inmiddels al 10 uur was. Toen we weer terug waren bij onze tent begon het ook net te regenen en zijn we maar gaan pitten.

De volgende ochtend was ik er vroeg uit omdat ik niet meer kon slapen. Ik ben toen een beetje gaan rond lopen over het terrein en zag dat iemand van ons groepje aan het vissen was, maar hij had nog niet veel geluk. Naar dat we onze spullen hadden gepakt en hadden gegeten, zijn we met onze spullen tegen half 10 naar het station gelopen. Het station was een oude hokje waar een paar mensen waren waar we kaartjes konden kopen. Toen de trein er was duurde het nog even voor we in konden stappen. Tegen 10 uur mochten we de trein in maar het duurde nog een half uur voor de trein vertrok, omdat hij nog moet wachten op een nadere trein. Toen de trein eindelijk vertrok zijn we naar een plaatsje verderop gegaan. Vanaf daar moesten we nog een stukje lopen. Het weer leek eerst niet zo goed maar dat werd al snel beter en het werd al snel heel warm. Toen we een stukje lopen bij en grasveld uit kwamen stond daar al een vrachtwagen klaar met allemaal boten. Naar dat we een boot hadden en een ton om onze spullen in te doen zodat alles droog zou blijven gingen we het water in. De honden gingen ook mee die zaten bij hun baasjes in de boot. Het varen gong eerst heel moeilijk maar toen dat hendry die eerst stuurman was wat uitleg had gehad hoe hij het moest doen krijg hij een beetje de slag te pakken. Het was echt heel mooi om te doen lekker rustig varen en zo gewoon heerlijk. We moesten met de boot terug naar de camping varen waar we stonden met tent. De camping was 17 kilometer varen. We hadden naar 3 kilometer onze eerst stop al om wat te drinken en wat te eten. toen gingen we verder en hendry kreeg steeds meer de slag te pakken en al snel lagen we steeds op kop. We moesten ook een paar keer uitstappen omdat er dan een soort watervalletje was waar we de boot voorzichtig naar beneden moesten laten glijden. We kwam ook nog uit bij een plek waar je drinken en eten kon kopen. Daar hebben we een glas cola gekocht een broodje worst en het smaakte goed. Toen we weer verder wouden varen hebben hendry en ik geruild van plek en was ik stuurman. Toen we aan het varen waren had ik de techniek al snel door en het ging ook best wel makkelijk. We hebben ook nog een paar keer gehad dat iedereen de boot van iemand anders vast hield zodat we gewoon lekker rustig met de stroom mee dreven. Toen we tegen vijf uur weer bij de camping waren hebben we de boten op de kant getrokken en zijn we ons gaan douchen en gaan omkleden. naar dat we ons hadden verkleed zijn we een ronde gaan lopen door het dorpje en zijn nog even een kasteel wezen bezichtigen. Later zijn we even wat gaan eten in een eetcafé en daar hadden ze ook heerlijk eten. Naar het eten zijn we nog bij de lidl langs geweest om bootschappen te doen voor de volgende dag eten en drinken en andere dingen. Toen we weer bij de tent waren hebben we nog even gezeten en wat gedronken. Later zijn me nog even weer een stuk gaan lopen en hebben daarna nog ergens en biertje gedronken op een terrasje. Toen we weer bij de tenten waren zijn we maar gaan slapen.

Zondag zijn we vroeg opgestaan en naar dat we hadden gegeten zijn we ons weer klaar gaan maken voor het kanoën. Nu vertrokken we vanaf de camping. Dit keer werd het water ook ruiger en konden we gewoon van de meeste watervallen afvaren. Deze dag was ik de hele dag stuurman omdat dat wel goed ging. Deze dag vond ik veel leuker omdat hier meer ruigere stukken in zaten en we gewoon van de watervallen af konden varen. Halverwege zijn we ergens gestopt waar we wat konden eten en drinken. Hier heb ik bier gehad en 2 worsten met brood. Na een dat we een half uur hadden gezeten zijn we verder gegaan met de tocht. Het was deze dag bloed heet ik denk wel 35 graden, en met het water er bij dat je steeds nat werd en weer droog ging het verbranden heel snel we konden er niet tegen smeren. Deze route was 18 kilometer en tegen 3 uur waren we op de plek van bestemming. Na dat we de boot hadden schoongemaakt en terug hadden gelegd in een stelling zijn we een ijsje gaan kopen. Naar dat we dit op hadden zijn we naar een station gegaan wat een nog ouder gebouw was dan de eerst, om te wachten op de trein. In de trien was het bloed heet maar het was uit te houden. Tegen half 5 waren we weer terug op de camping en zijn we even bezig gegaan met de spullen vast op te ruimen. Ik heb eerst nog even gezwommen in de rivier en daarna hebben we onze tent afgebroken en opgeruimd. Toen we alles op hadden geruimd zijn we nog wat gaan eten in de pizzeria en dat smaakte weer goed. Tegen 7 uur zijn we terug gerende naar Jicin. Kwart over negen waren we weer terug in Jicin en naar afscheid te hebben genomen zijn we ons appartement weer ingekropen. Naar dat ik me had gedoucht ben ik gaan slapen en dat lag weer goed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!