tjadeinjicin.reismee.nl

Dag 43, van deze dagen mogen er wel meer zijn

Het was 8 uur 's morgen en me week liep af. Toen ik van bed af ging heb ik me even om gekleed en daarna de laptop aangedaan. Na dat ik had gegeten ben ik me gaan wassen en tegen 9 uur zijn we naar benden gelopen en daar stond Elena ons al op te wachten. Toen we op de school aan waren gekomen hebben we eerst even met en student gepraat die ook een beetje Nederlands kon. Na en kwartiertje te hebben gepraat zijn we naar een zaal gegaan waar de Utrechtse studenten zaten. Daar werden ze van harte welkom geheten en kregen en ze een paar dingen te horen en te zien, zoals het volkslied en een dans en een presentatie over van alles en nog wat. Na 40 minuten was dit klaar en gingen ze in groepen naar buiten om een paar belangrijke punten van Jicin te zien. Met het groepje waar wij me heen gingen zijn we eerst naar het pleintje geweest en daar werd toen wat over verteld. Daarna zijn we in een vroegere kasteel geweest waar ze een museum in hadden. Daarna zijn we in de kerktoren geweest waar we een mooi uitzicht hadden. Toen we dit hadden gehad zijn we naar een synagoge gegaan en daar werd ons ook weer wat over verteld. Daarna zijn we weer naar de school vertrokken om te eten. toen we daar waren zijn we aan het tafeltje gaan zitten waar de student zat die ook een beetje Nederlands kon praten. Naar een poosje kwamen er ook een paar Utrechters bij zitten om met die student te praten. Naar een poosje vroegen ze aan ons in het egels van wat voor taal wij spraken en ik zo van nou gewoon Nederlands en dat hadden hun niet verwacht. Naar dat we het eten op hadden en hadden gepraat met die Utrechtse leerlingen gingen hun weer weg om te lopen in prachov en wij mochten mee als we wouden en daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen. We gingen er met de bus heen wand ze hadden nog een paar plekken over gelukkig. Toen we in prachov waren werden er twee groepen gemaakt een groep voor mensen die goed ter been waren en een groep die minder te been waren en hun namen een kleinere roette. De roette die wij namen was heel mooi bekijk de foto's maar en je moet het zelf ook echt een keer zien. Halverwege de roette kwam de leerlaar er achter dat hij een verkeerde afslag had genomen en moesten we een ander pat volgen. Maar uiteindelijk bleek dit ook geen goed pat te zijn en hebben we de weg maar opgezocht zodat de bus ons daar weer kon oppikken. Toen de bus ons had opgepikt heeft hij ons eerst afgezet in Jicin voor hun door gingen naar Praag. De buschauffeur heeft ons afgezet vlak bij LPM zodat hij direct weer de grote weg op kon richting Praag. Na het laatste stukje te hebben gelopen naar ons appartement waren we er eindelijk weer. Na even te hebben gekeken of we nog mail hadden zijn we weer vertrokken naar het internaat om te eten en daar hadden we aardappels met jus en tomaat en vlees met ei en het smaakte goed. Toen we weer in ons appartement waren hebben we eerst de foto's bekeken die we hadden gemaakt omdat er ook een aantal mislukt waren. Na dat ik de foto's had geupload ben ik dit verhaal gaan typen. Morgen moeten we naar school om daar wat te leren over een teken programma pro ingenieur. Er zal ons een man helpen die een beetje egels spreek alleen het woord pro ingenieur alleen dan wel op zijn egels en dat is heel irritant maar we zien wel hoe het loopt. Vanavond weet ik nog niet wat ik ga doen een filmpje kijken of zo en berichtjes lezen die jullie schrijven. Maar ik wens iedereen een prettige avond verder welterusten.

Reacties

Reacties

Fini

Wat gezellig zo'n dagje uit en dan zie je ook nog wat
Kan het me voorstellen dat het een dankbare afwisseling was in jullie werkweek. En nu er toch niet zoveel te doen is kunnen jullie misschien nog wel eerder doorstromen naar beter werk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!