tjadeinjicin.reismee.nl

Dag 51, 52, 53

Vrijdag. Het was 6 uur ‘s morgens en me wekker liep af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we naar het bedrijf vertrokken. daar moest ik weer de hele dag sorteren en dat was dan als het goed is onze laatste dag met kloten werk. Om 1 uur zijn we gaan eten in de kantine en daar hadden we soep vooraf en daarna aardappelpuree met braadworst en het smaakte goed. Toen we weer in ons appartement waren hebben we nog even achter de laptop gezeten om onze mail te checken. Toen hendry zich geen douchen ben ik nog even en spel gaan spelen en toen dat hendry klaar was ben ik me gaan douchen. Tegen half 5 stonden we voor ons appartement en werden we opgehaald door Tana en haar collega die ook Egels sprak. We hadden en feestje in een restaurantje net buiten Jicin, het was klein en gezellig. Het was een feest voor leeraren maar ze wouden ook graag met ons kennis maken dus waren wij ook uitgenodigd. Eerst was er een speech maar daar konden wij niks van verstaan. Daarna kregen we eten en drinken hadden we al. Ik heb nog met iemand een echte kroegen spel gedaan en naar 2 keer had ik het al door en won ik. Later op de avond was er nog een loting van allerlei dingen wijn pennen zeep noem maar op. Maar de hoofdprijs nam ik mee naar huis een fles bailys dus dat zal wel goed smaken. Tegen 22 uur waren we weer in ons appartement en nar nog even te hebben gegamed zijn we gaan pitten omdat we morgen een zware wandel dag hadden. Welterusten.

Zaterdag was het 8 uur en toen ging ik van bed af. Naar wat te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we naar het centrum gelopen waar de tocht zal gaan beginnen. We hadden de keus uit 15, 23, 36, 50 kilometer. We hebben gekozen voor de 23 omdat ons dat een mooie route toe leek en hij was te lopen, de 36 en 50 werd ons te veel. Er waren heel veel mooie dingen om te zien en er waren ook heel veel moeilijke paden om te lopen, paden van modder die 30 graden omhoogliepen dus dat was vrij glad. Er waren 2 controle posten waar we stempels moesten halen waarmee wij op het laatste een diploma zouden krijgen. De route was zwaarder dan we dachten omdat het echt heuvel op en af was en veel paden waren moeilijk te lopen maar het resultaat was wel mooi dat je op heel veel mooie plekken kunt komen en mooie plekken kunt zien. We kwamen ook nog bij een rots waar een hol helmaal in uit was gekapt en dat was een heel mooi gezicht. De paden door de bossen waren ook heel mooi om te lopen met heel veel dingen om te zien en mooie uitzichten. Naar dat we er 18 kilometer op hadden zitten kon ik me voeten wel vernemen en me benen ook. Je kon het ook zien aan de andere lopers wand die begonnen ook steeds langzamer te lopen en de meeste gezichten keken ook niet meer echt blij. De meesten Tsjechen waren al op tijd aan de drank je zag overal mensen lopen met flessen bier in hun handen. Er liepen om een uur of 12 al mensen zo bezopen rond dat ze gewoon niet meer konden lopen en dat was vaak een mooi gezicht. Er was ook een man bijna op de top van een heel modderig pad en hij moest nog even en klein opstapje, wat niet helemaal wou lukken wand hij lag met zijn gezicht in de modder en dat zag er heel grappig uit. Wat mij ook op viel dat alle Tsjechen heel sloom lopen niet normaal daarom hebben wij wel 100 mensen voorbij gelopen. Tegen 2 uur waren we eindelijk weer in het centrum van Jicin en konden we onze diploma op halen. Dit was een a5 papietje met wat tekst er op en de datum en de afstand die je had gelopen. Tegen kwart over 2 waren we weer in ons appartement en ik was nog nooit zo blij om even te kunnen zitten wand me voeten deden zeer niet normaal. Later bleek dat ik ook 2 hele grote blaren op me voet had maar ja dat hoort er bij. Naar dat we hadden gezeten heb ik even andere kleren aangetrokken en zijn we tegen 7 uur vertrokken naar een restaurantje om wat te eten. het eten was heerlijk en het bier smaakte weer goed. Toen we alles op hadden en we net weg wouden kwamen we nog iemand tegen waar we vrijdag op het feestje mee hadden gepraat. Hij was daar met een groep vrienden waar wij ook nog bij zijn gaan zitten. Er waren 2 jongen die ook Egels spraken en daar hebben we dus nog 2 uur mee gepraat. Een van die jongen was al zo dronken zodat er geen zinnig woord meer uit kwam maar desondanks was het wel leuk. De andere kreeg je geen woord tussen maar het was echt leuk om daar even bij te zitten. Tegen half 10 waren we weer in ons appartement en daar hebben we nog even wat op het internet zitten kloten en nog even gegamed en ik heb nog een stukje van een film bekeken. Tegen 12 uur ben ik naar bed gegaan omdat ik me ogen niet meer kon openhouden.

Welterusten.

Zondag heb ik eerst even lekker uitgeslapen tot een uur of 9 oude tijd. Daarna ben ik achter de laptop gaan zitten en heb ik wat gegeten en gedronken. Het was vandaag ook echt weer een zondag lekker niks doen en kijken wat er komt. Vanavond ga ik weer koken vlees met rijst en groeten. En wat we de rest van de avond gaan doen weet ik nog niet maar dat zien we snel genoeg. Vanavond weer op tijd naar bed omdat we er morgen weer vroeg uit moeten. Morgen weten we ook of we hier blijven of niet maar dat licht aan het werk wat we morgen krijgen. Maar voor de rest wens ik iedereen een prettige avond toe en welterusten alvast.

Reacties

Reacties

Harm en Anneke Meijer

Tjade, Van Harte Gefeliciteerd met je diploma!
Hoe is het met de blaren en de spierpijn? Uit je verhaal blijkt dat jullie een fijne tocht en een fijn weekend hebben gehad.
Is de fles bailys al leeg?
Morgen veel succes op je werk!

Hendry

Even een kleine opmerking: Ik heb gekookt, Tjade vond zijn likeur te lekker om bij zijn glas weg te lopen!

Tjade en Fini en Karin

Zo te lezen hebben jullie een druk weekend gehad. Vrijdagavond al een feestje en ook nog prijzen winnen.
En die wandeltocht, geweldig . Jammer dat wij nu niet meer kunnen komen, ik ben echt benieuwd hoe het er in het echt uit ziet. Na het behalen van zo'n diploma heb je ook wel een rustdag nodig.
Ik hoop dat het werk nu wat beter word maar dat horen we snel genoeg van jullie.
Groeten uit de Beetse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!