tjadeinjicin.reismee.nl

Dag 57,58,59 en 60

Donderdag om 7 uur liep me wekker af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn me naar school vertrokken waar de bus zal staan die ons naar Praag zou brengen. Toen we bij de school waren stond er al een groepje leerlingen. Toen de bus er was zijn we ingestapt en naar 1 uur en 30 minuten rijden waren we aan de buitenkant van Praag. De leerlingen gingen aar een beurs of zo mar wij gingen samen met en lerares naar het centrum van Praag waar we een rondleiding kregen. Eerst zijn we met de metro naar het centrum van Praag gereden en dat was wel leuk omdat het me eerste keer in een metro was. Toen we in het centrum waren liepen we eerst naar het museum en daar heeft ze wat over verteled. Bijna elk gebouw heeft ze wel wat over verteld wat best wel interessant was. Praag is echt een hele mooie stad er is zo veel te doen en te zien dat je er wel een week kunt rond lopen en dan nog een week puur mensen kijken wand er loopt heel wat rond. Bij de astronomische klok stonden ongeveer 300 man niet normaal. Toen de klok af ging, gingen er allemaal deurtjes open waar allemaal poppetjes gingen dansen. Voor de rest hebben we heel wat mooie auto's gezien en heel veel mensen. Op het pleintjes waren ook nog Nederlanders. Toen wij van een soort verhoging af moesten zaten hun een beetje in de weg en zei hendry van mag ik er even langs. En de meisje daarna helemaal verbaast van het zijn Nederlanders, net of ze voor het eerst Nederlanders zagen dus dat was wel leuk. Het weer was ook heerlijk in Praag een graatje of 18. voor de rest heb ik heel wat foto's op me site staan en dat zegt ook meer dan genoeg over Praag en ik zou zeggen zeker de moeite waard om heen te gaan. Toen we weer met de metro terug waren in de buiten rand van Praag moesten we nog even wachten op de bus en de leerlingen maar dat duurde niet zo heel lang gelukkig. Toen we eenmaal weer in de bus zaten en alle leerlingen er waren zijn we vertrokken naar Jicin. Tegen half 5 waren we er weer en hebben we de lerares die ons heeft begeleid nog heel vriendelijk bedankt wand ze heeft ons heel wat verteld. We zijn eerst even naar ons appartement vertrokken. naar dat we even hadden gekeken of we mail hadden zijn we vertrokken naar het internaat om te eten. daar hadden we 2 plakjes geroosterd brood met daar saus op met van alles er door gehakt paprika en ui. Het smaakte wel goed maar was niet echt veel. Daarna zijn we nog even naar de lidl geweest om nog een paar bootschapen te doen koekjes koffie en andere dingen die we nodig waren. Toen we weer in ons appartement waren hebben we alles nog even snel opgeruimd en netjes gemaakt en schoongemaakt omdat Tana en Elena langs kwamen om nog een paar dingen te bespreken. Tegen half 7 waren ze er en we hebben nog een paashaasje gekregen van chocola. Hendry was ondertussen koffie aan het maken en heb ik ondertussen met hun gepraat over dingen die moesten weten. We moeten dinsdag 7 april ook nog weer een keer wat vertellen over Nederland aan de studenten die daar dan heen gaan dus dat moesten we nog even voorbereiden, zoals hoeveel mensen er leven in Nederland en wat interessante plekken zijn en we moet en een lijst maken met woorden die ze misschien moeten gebruiken zoals bedankt en goedemorgen en zo. Voor de rest hebben we het nog even over ons werk gehad, dat het nu veel beter is en zo. Tegen 8 uur zijn ze vertrokken en heb ik de foto's geupload en dat was nog wel even werk. Tegen half 10 had ik alles er op staan en had ik geen zin meer om een verhaal te typen. Die avond ging ik weer vroeg naar bed omdat ik er weer vroeg af moest.

Vrijdag liep we wekker om 6 uur af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we vertrokken naar het bedrijf. Daar moesten we weer op de teken kamer meer bezig met een mal tekenen. Ik krijg het steeds beter onder de knie ondanks de taal. Zodra ik plaatjes heb zal ik het laten zien wat ik nu precies doe maar tot nu toe heb ik dat nog niet. Tegen 1 uur zijn we gaan eten in de kantine en daar hadden we soep voor af en daarna aardappels met spinazie en een stuk vlees zonder smaak, maar het vulde wel. Toen we weer in ons appartement hebben we nog even gekeken of we mail hadden en daarna ben ik me gaan omkleden om naar de sportschool te gaan. Toen ik ben gaan sporten is hendry een stuk gaan lopen. Naar dat ik één uur en kwartier heb gesport ben ik me gaan omkleden en weer naar het appartement vertrokken. daar heb ik me gedoucht en ben ik nog even en spel gaan doen. na een uur was hendry er ook weer wand hij had nog een hele poos op een bankje gezeten. tegen half 7 zijn we heen gelopen om te eten in ons restaurantje en het smaakte weer goed. Tegen half 9 zijn we naar buiten gegaan om nog even en stuk te lopen, we hebben ongeveer nog even 5 kilometer gelopen en daarna zijn we weer naar ons appartement vertrokken. daar hebben we nog even wat gedronken en heb ik nog even en film gekeken. Die avond zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan omdat we in 2 dagen heel wat hebben gelopen.

Zaterdag heb ik eerst uitgeslapen tot 8 uur. Toen ben ik achter de laptop gaan zitten om wat te eten en te drinken. Tegen half 12 ben ik me gaan omkleden en zijn we naar de lidl gelopen om bootschapen te doen zoals brood en drinken en andere dingen. Tegen half 1 waren we er weer en hebben we alles opgeruimd. Daarna ben ik me zwemspullen gaan pakken en hendry ook. Daarna zijn we vertrokken naar het zwembad om te zwemmen. Eenmaal aangekomen bleek dus dat je geen short aan alleen maar een strakke zwembroek. Heel vreemd maar goed als dat regels zijn vind ik het best. Eenmaal omgekleed zijn we gaan zwemmen maar ik had het groter verwacht. De glijbaan was we mooi wand je mocht ook met van die matjes naar benden en dat ging lekker hard. Naar dat we 2 uur hadden gezwommen zijn we weer richting ons appartement gegaan, maar eerst hadden we nog even ijsje opgehaald wat het was weer lekker warm buiten. 's Avonds zijn we op tijd gaan eten bij de pizzeria lekker buiten op het terrasje pot bier en een pizza echt heerlijk. Tegen 7 uur kwam de persoon waar we mee hadden afgesproken. Dit was Lukas die een beetje Nederlands kon praten. We zijn toen naar een kroeg gegaan om bier te drinken en daar hoorden we dus ook dat het normaal is dat ze hier op hun 4/5 al bier drinken niet normaal en dat ze hier zo 15 to 20 halve liters bier op drinken. En dat was wel even anders dan in Nederland. Voor de rest was het een hele gezellige avond heel veel bier voor hun en voor mij niet echt wand ik kon hun echt niet bij houden. Tegen half 12 ben ik nog met die groep meegegaan naar een nadere kroeg en hendry is toen richting huis gegaan omdat hij moe was. In de andere kroeg was het ook wel gezellig maar ik heb toen geen bier meer gehad wand ik was vol maar hun dronken gewoon door of het niks was en dan ook nog rum er bij ook nog. Pas toen er 1 lag te slapen aan tafel en 3 bijna lagen te slapen zijn ze naar huis gegaan ik weer naar het appartement. Tegen 1 uur was ik er weer en lag hendry nog in bed te lezen. Naar dat ik nog even heb gekeken op msn ben ik ook nog even gaan lezen en daarna ben ik ook gaan pitten.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen tot een uur of 9 en toen ben ik nog gaan lezen tot 10 uur. Daarna ben ik achter de laptop gaan zitten om te eten en te drinken. Vandaag word echt weer een zondag van lekker niks doen. ik heb vandaag dit verhaal getypt en strak ga ik samen met hendry nog even een paar dingen uitzoeken voor de presentatie die we dinsdag moeten geven op de school. Vanavond eten we lekker makkelijk lasagne uit de magnetron. Voor de rest weten we nog niet wat we gaan doen vast niet zo heel veel omdat we de afgelopen paar dagen al genoeg beweging hebben gehad. Vanavond weer op tijd naar bed omdat ik er morgen weer om 6 uur uit moet om naar het werk te gaan. Ik wens iedereen een prettige avond verder en al vast welterusten.

Reacties

Reacties

Tjade Fini en Karin

Zo te lezen hebben jullie weer een paar mooie dagen achter de rug.
De foto's van Praag zijn ook geweldig, nog meer balen dat we niet meer kunnen komen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!