tjadeinjicin.reismee.nl

foto's

hallo

dit waren me laatste foto's die ik kon toevoegen. ik kon er maar 200 hondert plaatsen dus zit nu helemaal vol

tjade

dag 72 tot dag 89

Hallo ik ga jullie even snel bij praten over de afgelopen twee week. Zondag 19 april zijn we vertrokken naar Nederland. We konden met een groep Tsjechische leerlingen mee die een week in Nederland kwamen kijken. De meesten wisten dat wel. De reis terug deden we 's nachts en het ging vrij snel. Tegen half 8 waren we in stadskanaal waar onze ouders ons hebben op gehaald. Een maal thuis heb ik eerst even bijgepraat met me ouders over wat ik daar allemaal heb beleefd. De hele week heb ik het vrij druk gehad omdat ik nog een paar dingen moest regelen voor ik weg ging en er kwamen redelijk wat mensen langs. Ik ben zelf ook nog bij een aantal mensen langs geweest even bij praten. Het was maar even en het was al weer vrijdag en dat we weer richting Tsjechië moesten. We vertrokken vrijdag om half 10 richting papenburg met de leerlingen uit Tsjechië omdat dat hun laatste stop was en het nog al lastig was dat ze ons dan eerst weer uit Nederland moesten oppikken. Het was heel mooi in papenburg, er was veel te zien en de leerlingen vonden het ook een hele mooie ervaring. Er lag ook nog een schip die bijna klaar was met een lengte van 350 meter. Als je er zo dicht bij staat zie je ook pas hoe groot deze schepen eigenlijk zijn. Toen we klaar waren met de rondleiding zijn we vertrokken richting Tsjechië. Deze reis duurde heel wat langer omdat we best wel vaak stopten om wat te eten. tegen 12 uur 's nachts waren we weer terug in ons appartement en dat was dan ook de eerste keer dat ik met mijn verjaardag niet thuis was. Die zaterdag hebben we eerst alles even weer uitgepakt en zijn we nog even naar lidl geweest bootschappen doen. Die avond zijn we gaan eten in het steak house en het smaakte weer goed. Daarna zijn we nog even naar een kroeg gegaan wat drinken. Toen we 2 bier op hadden zijn we nog even naar een nadere kroeg gegaan. Toen we daar even zaten kwamen we scott tegen, een Engels man die hier nu 8 jaar woont en hij is komiek. Daarmee hebben we nog een paar biertjes gedronken en toen zijn we maar richting ons appartement gegaan. Die zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen en voor de rest lekker niks gedaan. Die maandag op het werk zijn we bezig geweest dingen uitzoeken voor ons verslag, waar we het over gaan doen en wat we allemaal moesten weten. Die dag waren we vroeg vrij omdat we naar school moesten om tegen een paar leerlingen Engels te praten. We moesten voor 2 klassen staan om een beetje te praten over Nederland en we moesten vragen beantwoorden. We hebben ongeveer 2 uur lang gepraat en het was best leuk. Daarna zijn we weer naar ons appartement vertrokken om te kijken of ons internet het al weer deed, maar dat was niet zo. Dat was ook de reden waarom ik geen verhaaltje op mijn blog had gezet. De rest van de week zijn we op het bedrijf met ons verslag bezig geweest, informatie verzamelen en foto's maken. Deze foto's komen ook mijn blog te staan. De rest van de week hadden we het ook wel vrij druk we moesten onze kleren weg brengen en moeten naar de huisbaas om geld te betalen. Woensdag hadden we ook weer internet en kon ik even snel wat op mijn blog zetten. Het probleem was dat we het IP adres niet meer hadden. Tana die ons daar bij had geholpen had deze IP adres weer opgevraagd en die wou ze ons toe mailen, ik heb haar toen maar even een sms'je gestuurd dat het niet kan omdat we geen internet hadden en het onmogelijk was om onze mail te lezen. Ze vond zich zelf ook niet slim en stuurde ook terug dat ze nog al dom was en dat ze het IP adres wel kwam brengen op een papiertje. Die avond moesten we onze koffer ook weer pakken omdat we voor een wekendje uit ons appartement moesten omdat er wat mis was met de afvoer van de douche. Die donderdag zijn we eerst aan het werk gegaan in het bedrijf. Toen we weer in ons appartement waren hebben we de laatste beetjes bij elkaar gepakt en zijn we vertrokken naar ons andere appartement. Het liep niet echt makkelijk met zoveel bagage op de nek. Het appartement is ook stukken kleiner en er staat maar 1 bed. Er stond gelukkig ook nog en opklapbedje. Voor de rest is het appartement een bouwval, de ramen gaan niet echt makkelijk open en dicht, de klinken zitten los, geen slot op de wc/badkamer deur en voor 2 personen wil het allemaal net. Toen we de koffer er hadden liggen zijn we weer naar ons oud appartement gelopen omdat we daar hadden afgesproken met Elena en een andere leerraar of fietsen te huren. Het fietsen huren in Nederland is in 10 minuten klaar maar hier duurt het gewoon 2 uur. Hendry kreeg als eerst een fiets, er was bijna niks mee aan de hand behalve dat het zadel een heel klein beetje los zat en waar ze niks aan konden doen omdat het in de verende zadel pen zat. Even later kreeg ik me fiets en daar was natuurlijk wel wat mee aan de hand. Als je wou fietsen tikte de ketting steeds over de tandwielen, dat is natuurlijk niet lekker fietsen. Nadat er andere tandwielen op zijn gezet en een nieuwe ketting was het nog niet over. Daarom kreeg ik een nieuwe fiets me uit de winkel, een fiets helemaal van carbon- €2000 echt niet normaal maar ja het blijft Tsjechië. We zijn daarna direct even een heuvel op gefietst. Dit was zwaarder dan ik dacht, eerst ging het nog wel maar naar een paar bochten werd het steeds steiler. Het mooiste was de terug weg naar beneden dat was echt en kik omdat het redelijk snel ging. Hendry heeft heel veel geluk gehad in een bocht die hij niet zo snel door had. het geluk was dat er naast gewoon een grasveld was waar hij even op door kon fietsen. Toen we weer in ons kippenhok waren hebben we even gezeten en wat gedronken en daarna zijn we gaan eten in ons vaste restaurant. Vrijdag hebben we een hel stuk gefietst een kilometer of 35 maar dan wel berg op en berg af. We hadden er een stuk recht weg bij naar benden en dan in de hoogste versnelling en maar trappen, ik denk dat we de 80 wel hebben gehaald. Halverwege hebben we in een dorpje even wat gedronken. Naar een half uur zijn we weer op de fiets gestapt richting Jicin. Eenmaal weer ik ons kippenhok hebben we even niks gedaan omdat het nog al een pittige rit was. Die avond hebben we even weer gegeten in ons vaste restaurant. Zaterdag morgen zijn we om 9 uur met onze fietsen vertrokken. we hadden afgesproken om met een paar leerlingen te gaan fietsen. We zijn eerst bij een auto showtje gaan kijken waar ze allemaal hele oude auto's hadden staan. Daarna zijn we verder gefietst richting prachov. Daar zijn we gestopt omdat ze die dag een auto rally hadden en dat de auto's daar langs kwamen. we waren er heel vroeg en daarom moesten we bijna een uur wachten. De auto's die me deden waren behoorlijk oud, de jongste was denk ik 20 jaar oud. Het was wel mooi om naar te kijken, naar een half uur was het voorbij en zijn we verder gegaan op de fiets. We zijn eerst een bergje op gefietst. Het was wel zwaar maar daarna was het heel mooi dat je weer naar benden kon. Je moest je gedachten er wel goed bij hebben wand er zaten nog al veel bochten in de weg. Toen we weer een maal op de grote weg zaten zijn we naar een andere berg gefietst. We kwamen nog bij een vliegveldje langs en daar wouden ze eerst nog even kijken voor we verder gingen, maar daar was weinig te beleven. Toen gingen we richting de berg en dat was een hele zware klim, het liep behoorlijk steil omhoog maar ik heb het gered. Het viel me trouwens wel tegen van de Tsjechen dat ze ons niet bij konden houden. Boven aan deze berg moesten we nog en heel steil patje omhoog naar een toren, en daar hadden we een mooi uitzicht niet normaal (foto's komen er aan). De afdaling was echt heel mooi 90 km/uur was niks, alleen moesten we steeds vol in de ankers voor de bochten. Toen we weer beneden waren wat niet zo lang duurde zijn we weer richting Jicin gegaan. Toen we er weer waren hebben we eerst even wat gegeten en gedronken in ons appartement. Tegen 5 uur zijn we nog even naar de lidl geweest om even bootschappen te doen, brood, beleg, bier en andere drinken. Tegen de avond zijn we wat gaan eten in een restaurantje aan de winkelstraat. En wie was er ook toen we naar binnen liep, de Engels man scott. Dit was weer heel gezellig, toen wij gingen eten ging hij naar een andere kroeg toe waar wij ook heen zouden gaan als we klaar waren met eten. Toen we ons eten op hadden zijn we ook naar de kroeg gegaan waar hij zou zitten, maar hij was al weer weg omdat hij al genoeg bier op had denk ik. Toen hebben we nog maar even een biertje gedronken in een andere kroeg. Dit was een kroeg waar ik nog niet eerder was geweest en het was er best mooi en ze hadden lekker bier. Toen we weer in ons appartement waren zijn we gaan pitten. Zondag heb ik eerst even uitgeslapen en daarna lekker de hele dag niks. Tegen de avond hebben we lassage gehad lekker makkelijk en dat smaakte goed. Tegen half 11 ben ik maar op bed gegaan omdat me wekker de volgende dag wel weer zou af gaan.

Maandag morgen om 6 uur ging inderdaad me wekker af, maar ik was toch al wakker. Naar wat te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we op de fiets naar het bedrijf vertrokken. daar zijn we me van alles bezig geweest verslag en informatie verzamelen. Ons verslag is nu bijna af dus het word wel wat hier zo. Tegen 1 uur zijn we gaan eten in de kantine. Daar hadden we soep vooraf en daarna een soort brood met saus en vlees en het smaakte weer goed. Toen we terug fietsten hebben eerst onze laptops en fietsen in onze oude eigen appartement gedumpt. Daarna zijn we naar ons kippenhok gegaan om de tassen weer in te pakken. Tegen 10 voor 3 kwam en auto ons op pikken om onze tassen naar ons appartement te brengen, en dat maakte het wel stukken makelijker. Toen we eenmaal alles in ons appartement hadden is hendry nog een gaan fietsen en ben ik al vast begonnen met dit verhaaltje en heb ik de sleutels van het kippenhok terug gebracht. Toen hendry er weer was zijn we de fietsen gaan terug brengen. Toen we er waren, waren ze aan het zeuren dat de fietsen nog al vies waren(wat denken ze dan dat we er alleen maar naar kijken). De schoonmaak kosten waren 100 kroon, en die mochten ze wel van me hebben. Toen we weer in ons appartement waren ben ik verder gegaan met dit verhaal te typen en het op me blog zetten. Verder ga ik zo de foto's er op zetten van de fiets tocht en LPM en ons kippenhok. Ik hoop dat jullie zo weer voldoende zijn geïnformeerd en ik zal van af nu weer wat kortere verhalen gaan typen.

Ik wens iedereen een prettige dag en avond verder.

Tjade

uitleg van hoe en wat

Hallo, ik wou even de reden vertellen waarom er de afgelopen tijd niks meer op de site kwam te staan. Het is als volgt, ik ben vorige week een paar dagen in Nederland geweest en daar had ik geen tijd om een verhaaltje te typen. Toen we weer terug waren bleek dat we geen internet hadden maar dat is vandaag weer opgelost. Ik zal zo snel mogelijk weer een verhaal typen om jullie weer op de hoogte te brengen. Het kan nu nog weer tot dinsdag duren omdat we van het weekend in een ander appartement zitten omdat in ons en appartement een probleem is in de badkamer met de leidingen. We zullen daar denk ik geen internet hebben daar is het vanaf volgende week weer normaal.

Groeten Tjade

Dag 71

Het was 6 uur 's morgens en me wekker liep af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we met ons laptop vertrokken naar het bedrijf. Eenmaal aangekomen op het bedrijf zijn we bezig gegaan met het in meten van het opvang bakje voor spanen en zodra alles klaar is komen de tekeningen op de site te staan. Naar dat we alles hadden op gemeten zijn we het gaan ontwerpen in inventor en het ging makelijker dan we gedacht hadden. We kwamen nog wel een paar dingen tegen wat nog niet echt lekker liep maar dat was zo weer opgelost. De plek waar het bakje komt zit ook open een rot plek waar meet heel veel hoeken en uitsteeksels. Tegen 1 uur zijn we gestopt en zijn we naar de kantine gegaan om te eten. daar hadden we soep vooraf en daarna aardappels en een stuk vlees met kaas en groeten er over en het smaakte goed. Toen we weer in ons appartement waren hebben we eerst even gekeken of we nog mail hadden en zo. Tegen 3 uur zijn we naar het internaat gelopen om onze vieze kleren weer heen te brengen n onze schone kleren weer mee terug te nemen. Toen we tegen kwart voor 4 weer in ons appartement waren hebben we eerst de kleren opgeruimd en hebben we nog even achter de laptop gezeten. Tegen 4 uur zijn we nog even weer naar buiten gegaan en hebben we even rond gelopen. Toen we tegen 5 uur weer uur weer terug waren hebben we nog heel even achter de laptop gezeten en tegen 20 over 5 zijn we vertrokken naar het internaat om te eten. daar hadden we aardappels, wel een kilo niet normaal hoe veel en gehakt met daarover een laag ei en nog een bakje yoghurt. Toen weer in ons appartement waren heb ik dit verhaaltje getypt. Vanavond weer op tijd naar bed omdat ik er morgen weer vroeg uit moet.

Welterusten.

Dag 70

Donderdag liep me wekker om 6 uur af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we vertrokken naar het bedrijf. Daar mocht ik weer op de teken kamer zitten. Daar heb ik vandaag me gekeken hoe hij en mal maakt en dat was wel interessant. Tegen 11 uur moesten we even mee lopen wand we kregen te horen dat we morgen met ons eigen project bezig mogen op onze eigen laptop. Het is het de bedoeling dat we een soort opvang bak maken voor in een draaibank zodat alle spannen kunnen worden opgezogen. Toen het 1 uur was hebben we gegeten in de kantine. We hadden soep vooraf en daarna we aardappels met jus en kip. Toen we weer in ons appartement waren hebben we nog even gekeken of we mail hadden en daarna hebben we ons kleren bij elkaar gepakt en zijn we gaan sporten. Naar één uur en een kwartier zijn we ons weer gaan omkleden en zijn we weer vertrokken naar ons appartement. Naar dat we ons hadden gedoucht zijn we naar het internaat gegaan om te eten. daar hadden we weer een soort aardappel brood en stukjes vlees in jus. Daarna zijn we nog even naar de lidl gegaan om wat spullen te kopen. Toen we weer in ons appartement waren heb ik dit verhaaltje getypt en daarna ga ik nog even gamen of zo. Vanavond weer vroeg op bed omdat ik er morgen weer op tijd uit moet.

Dag 68 en 69

Maandag ging me wekker om half 8. naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we om half 9 het dorp in gegaan omdat wel fietsen wouden huren. Maar later bleek dat echt alles dicht is hier zo niet normaal. Daarom hebben we nog maar een uur op een bankje gezeten naar mensen kijken en met het lekkere weer wou dat best. Daarna zijn we weer naar ons appartement gegaan en hebben we nog even achter de laptop gezeten. tegen half 12 zijn we weer het dorp in gegaan omdat we even een bak koffie wouden hebben. Toen we op een terrasje zaten en na en uur nog niet werden geholpen omdat ze hier nog heel rustig zijn, zijn we maar weg gegaan. We zijn toen even naar de pizzeria gegaan en hebben we daar even wat gedronken en snel even wat tussen door gegeten. Tegen kwart over 2 zijn we weer naar ons appartement gegaan om ons even op te frissen wand tegen kwart voor 3 zou Tana hier zijn en zouden we naar het huis van Elena gaan om koffie te drinken. Toen we bij Elena waren zijn we maar direct aan de bier gegaan wand voor koffie was het te warm. We hebben het over van alles gehad school en wat we allemaal deden in het weekend en zo was heel gezellig. Tegen 5 uur zijn we nog even naar een uitkijk toren gelopen op een heuvel dicht bij. Het uitzicht was geweldig en het was lekker warm je kon er zo een paar uur zitten. Maar naar een kwartier gingen we weer terug. Tana ging terug naar haar eigen huis en Elena ook en wij natuurlijk ook. Toen we weer in ons appartement waren hebben we nog even een paar dingen op gezocht op het internet en hebben we nog even gegamed. 's Avond weer vroeg op bed omdat we de volgende dag er weer vroeg uit moesten voor stage.

Dinsdag om 6 uur liep me wekker af. Naar te hebben gewassen en te hebben gegeten zijn we naar het bedrijf vertrokken. Vandaag mocht ik weer op de teken kamer, maar er was bijna niks te doen. naar wat te dingen te hebben uitgeprobeerde met het teken programma ben ik nog even naar hendry gelopen omdat hij met zijn begeleider aan het frezen waren. Ze waren bezig met een mal aan het frezen uit kunststof om, en het was ook direct om te kijken of alles wou met de klemmen. Toen hij op het laatst nog met een hele dunne en lange frees bij de kantjes moest knapte de frees. We hebben niet gezien of het nog gelukt is omdat we moesten eten omdat we vandaag nog een paar dingen moesten doen. in de kantine hadden we soep vooraf en daarna en soort brood met saus en een stuk vlees met een ei er in. Toen we weer in ons appartement waren hebben we eerst even heel snel de dikste troep opgeruimd en zo. Tegen 2 uur liepen we naar de huisbaas omdat hij ons een ander appartement wou laten zien, en we hadden van daag afgesproken maar komen we daar blijkt dat hij in Praag zit en hebben we afgesproken op donderdag. Toen we weer in ons appartement waren hebben we nog even gegamed en tegen 3 kwam de schoonmaakster lang. Die is een uur geweest en is daarna weer vertrokken. tegen kwart over 5 zijn we vertrokken naar het internaat om te eten. daar hadden we brood met en bord vol broodbeleg wat wel goed smaakte. Toen we weer in ons appartement waren heb ik dit verhaaltje getypt en vanavond weer op tijd naar bed omdat ik er morgen weer vroeg uit moet.

Welterusten.

Dag 64, 65, 66 en 67

Donderdag liep me wekker om 6 uur af. Naar te hebben gegeten en te hebben gewassen zijn we vertrokken naar het bedrijf. Daar mocht ik weer op de teken kamer zitten. Daar ben ik weer bezig geweest met een mal. Deze mal was niet zo moeilijk omdat het maar een klein product was. Toen ik deze mal klaar had heb ik er werktekeningen van gemaakt en die heb ik toen uitgeprint. Toen het 1 uur was hadden we weekend en hebben we eerst even gegeten in de kantine. We hadden soep vooraf en daarna we aardappels met jus en vlees. Toen we weer in ons appartement waren hebben we nog even gekeken of we mail hadden en daarna hebben we ons kleren bij elkaar gepakt en zijn we gaan sporten. Naar één uur en een kwartier zijn we ons weer gaan omkleden en zijn we weer vertrokken naar ons appartement. Naar dat we ons hadden gedoucht zijn we naar ons restaurant gegaan om te eten. het eten was er weer heerlijk en kost bijna niks. Toen we dit op hadden zijn we weer vertrokken naar ons appartement en daar heb ik nog even op msn gekeken en nog even en spel gedaan.

Vrijdag heb ik eerst lekker uitgeslapen tot 8 uur of zo. Naar dat ik had gegeten ben ik even achter de laptop gaan zitten. Tegen 2 uur is hendry een stuk gaan lopen en ben ik Jicin in gegaan wand daar hadden ze markt. Deze markt was niet echt groot maar was wel wat te zien. Ik ben halverwege nog even op en terrasje gaan zitten om mensen te kijken en er komt wat langs lopen. Naar en half uur ben ik weer verder gaan lopen. Ik heb toen ongeveer nog een uur rond gelopen en daarna ben ik weer vertrokken naar ons appartement. Daar heb ik nog even op msn gekeken en wachten tot hendry er weer was. Tegen 8 uur zijn we weer gaan eten in ons restaurant goedkoop en lekker. 's Avonds lag hendry vroeg op bed wand die was dood op van het lopen. Ik heb toen nog even en film gekeken.

Zaterdag er vroeg uit omdat we een samen met Elena en haar man en dochter een rondleiding zouden krijgen in een slot. Tegen half 10 waren ze er en zijn we met de auto heen gereden. Naar 15 minuten rijden stonden we op de parkeerplaats, vandaar konden we het heuveltje omhoog klimmen en dat was nog hoger dan ik dacht. Eerst moesten we even wachten tot de eerst groep verder weg was en daarna konden wij. He hebben alle kamers gehad en het lijkt van binnen groter dan ik eerst had verwacht. Bij elk vertrek werd ons wat verteld en het was best interessant om te horen. We zijn zelfs nog in een vertrek geweest waar ander bezoekers niet mochten komen omdat Elena haar dochter daar heeft gewerkt. Om in dit vertrek te komen moesten we bij een hel smal trappetje omhoog met een heel laag plafon waar ik dus dubbel gebogen omhoog moest. Dit vertrek was de zolder van het slot en het was mooi om te zien hoe ze het dak hebben in elkaar hadden gezet. Toen we klaar waren met onze rondleiding hebben we nog even buiten gewacht. Toen we buitenwaren ging ook net het luchtalarm af en gingen we heel wat brandweer auto's en politie auto's met loeiende sirenes ergs heen, maar we weten niet er nou is gebeurt. We zijn ook nog even naar een kasteel geweest iets verder op daar zijn we even omheen gelopen en het zag er heel mooi uit. Naar daar nog even een half uur rond te hebben gelopen en foto's te hebben gemaakt zijn we weer vertrokken naar het ander dorpje waar het slot ook stond. Daar hebben we gegeten en het smaakte heel goed. Ik had een Mexicaans gegrild vlees met patat en wat groente en een glas bier. Daarna zijn we nog even een ijsje gaan halen, een citroen ijsje en het smaakte goed. Toen we weer terug reden hebben ze ons weer afgezet bij ons appartement en hebben we hun heel vriendelijk bedankt wand het was een mooie dag. De rest van de dag hebben we niet zo hel veel gedaan een beetje op het internet gekeken en zo. Tegen half 8 zijn we richting de Mexicaan gegaan om te eten maar toen we er waren bleek dat alles vol was. Daarna hebben we maar besloten dat het de steak house zou worden waar ze ook heerlijk eten hebben. Eenmaal aangekomen hebben we ons een glas bier besteld en eten. ik had kipfilet met ham kaas en perzik en van die kwart gefrituurde aardappels. In de tijd dat we nog op ons eten moesten wachten was er weer genoeg te zien. Voor ons zaten 2 homo's wijn te drinkendie het iets te duidelijk lieten merken maar ja dat mag. Voor de rest zaten er 3 mannen aan de bar waarvan en zo dronken was dat hij al op de bar lag te slapen, en dat om half 9. naar dat de andere 2 manen hem mee naar buiten hadden gesleept kregen we ook ons eten en het was heerlijk. Naar dat we ons eten op hadden hebben we nog even wat gedronken. Toen we dit op hadden zijn we weer vertrokken naar ons appartement en daar hebben we nog even film gekeken.

Zondag heb ik eerst weer lekker uitgeslapen. Het was vandaag echt weer en dag van lekker niks doen, lekker lui wezen en zo. Ik heb dit verhaal vandaag nog wel getypt om dat het toch nog moest gebeuren. Vanavond eten we pizza denk ik en als het anders word horen jullie het wel. Vanavond lekker op tijd naar bed omdat we er morgen vroeg uit willen, omdat we een fiets willen huren en dan even een stuk willen gaan fietsen.

Ik wens iedereen een prettige dag verder en prettige paasdagen.

Dag 63

Het was weer 6 uur 's morgens en me wekker liep af. Naar te hebben gewassen en te hebben gegeten zijn we vertrokken naar het bedrijf. Daar heb ik weer in de teken kamer gezeten. tegen één uur zijn we gaan eten in de kantine en daar hadden we soep vooraf en daarna reist met saus en een uitgeholde paprika met gehakt er in. Toen we weer in ons appartement waren hebben we even gekeken of we mail hadden en daarna hebben we de kleren bij elkaar gepakt en hebben we deze naar het internaat gebracht. Daarna hebben we nog even op een terrasje gezeten even wat drinken. Tegen 4 uur liepen we weer naar ons appartement, daar hebben we nog even dingen opgezocht op het internet en tegen half 6 zijn we een pizza gaan eten in het dorp. Tegen half 7 waren we er weer omdat Elena nog even lang kwam wat dingen zeggen en vragen. We gaan zaterdag dus met haar en haar man en dochter naar een kasteel en daar krijgen we een rondleiding en maandagmiddag mogen we bij hun thuis komen koffie drinken. Het belooft dus weer een mooi weekend te worden. Vanavond weer op tijd naar bed omdat ik er morgen weer vroeg uit moet.